Rabanoldel Camino / Molinaseca - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Broer - WaarBenJij.nu Rabanoldel Camino / Molinaseca - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Broer - WaarBenJij.nu

Rabanoldel Camino / Molinaseca

Door: Jan Stoffels

Blijf op de hoogte en volg Broer

07 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Vandaag gaan we voor een dagje wandelen van 25km. Het beloofde een mooie dag te worden, helaas veel wind en ong. 18 graden en na een klim van 10 km. met een stijging van
8 - 10 %, ook liep een duitse vrouw(Helga) met ons mee en kwamen we bij een monument aan(Cruz de Ferro) voor een steen te leggen die ik van Annemie had gekregen.Tussen de bedrijven door toch kunnen genieten van al de mooie uitzichten en bloemen en struiken die in de bloei stonden. Na een pittige afdaling met natuurlijk de bekende keien , want het wel een gevaarlijke afdaling en één misstap is dan een enkeltje Buchten.In El Acebo een lunch voor een bocadillo met een omelet met spek, het was inmiddels al 11.30 uur. Tegen 14.30 kwamen in de alberque ¨Santa Maria¨aan. Na alle verplichtingen een pilsje op het terras, en nadien het dorp in voor diner en een potje tafelvoetbal, we waren met 8 personen dus 4 teams en wij, Caroline en de jong oet Buchte werden 2e.Terug in de alberque voor onze rust en slaap tegen 22.30.

  • 09 Juli 2011 - 15:15

    Frits & Miriam:

    Hoi Jan.
    Leuk om je verhaal te lezen. Even wandelen (ha, ha) en daarna lekker gezellig met je wandelgenoten stappen. Hier zul je wel een goede conditie voor moeten hebben hè? Ik denk dat ik ook maar al eens langzaam start met de voorbereiding voor als ik met pensioen ga. Het is erg uitnodigend. Maar dan moeten er eerst nog wat Kennedymarsjes gelopen worden.
    Voor je aankomt bel ik je nog.
    Groetjes oet Buchte,
    loup ze.
    Miriam & Frits

  • 09 Juli 2011 - 15:50

    Pierre De Sapperloot:

    Hoi Jan daar zijn we weer.
    Het weer viel tegen, helaas veel wind en ong. 18 graden en na een klim van 10 km. met een stijging van
    8 - 10 %, ouwe mopperkont
    Het leven van een pelgrim loopt nu eenmaal niet altijd op rozen. Voor dat je aanzo een tocht begint moet je eens wat meer info vergaren.
    Op internet lees je hoe zwaar ze het vroeger hadden, geen eten bij Gaudi, geen halve liters geen cakejes,omelet met spek en geen vliegtuig voor het eerste stuk. Nu je die steen gelegd hebt zal het wel een stuk lichter lopen ben je daar ook vanaf. En is dat Helga van alo,alo? pittige tante.
    Toch ondanks alles is het knap, ga door geniet ervan want als je terug bent begint het gewoone leven ook voor een ex pelgrim weer zoals het was.
    Laat weer wat van je horen dan hoor jij weer wat van mij.

    Groeten van Pierre de S

  • 10 Juli 2011 - 09:07

    Pierre De Sapperloot:

    Hallo Jan,
    Waar blijf je heb al een paar dagen niets meer gehoord je hebt toch hoop ik niet een enkeltje Buchten genomen.
    Dat zou ik missen, want dan ben ik ook uitgeschreven. Als je dan thuis bent moet je me wel even bellen.
    Maar ik denk dat je nog wel aan het lopen bent of zijn de cakejes op?

    Zet hem op Jan.

    Groetjes PdS

  • 11 Juli 2011 - 07:22

    Anja:

    Hallo Jan,

    schön, dass Helga mit Dir gelaufen ist ;-)) grüß sie bitte von ganzem Herzen von mir.

    Ich halte gerade Deinen Stein in meinen Händen, er tut gut. Danke mein Freund ;-)).

    Alles Liebe Anja

  • 11 Juli 2011 - 09:40

    Roos En Georges.:

    Hallo Jan.
    Ik heb het reisverslag gelezen.
    Petje af Jan.Ik maak van middag ook een bedevaart naar Pater karel en maak geen reisverslag.
    Wij zullen je verder volgen.
    Groetjes.

  • 11 Juli 2011 - 13:15

    Adri :

    hoi broer, ja mensen voor mij is het broer mijn grote broer,je loopt goed,hebt veel plezier,en goed te eten,wat nog meer;
    veel plezier en tot volgende week hoi adri en xenia

  • 12 Juli 2011 - 14:31

    Piet En Joke Slaats:

    Hee Jan
    Prima man en hou je gezond onderweg
    Steek ook voor ons een kaarsje op in Santiago de Compostella Veel wandel plezier .

    Joke

  • 12 Juli 2011 - 15:33

    P.d.S.:

    Jan,
    Wat is het maar rustig rondom jou.
    Waar ben jij nu?
    let op als je een kaarsje opsteekt blaas hem dan wel eerst uit.
    Want anders loop je geen meter meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2011

Santiago / Buchten

19 Juli 2011

Santiago

18 Juli 2011

Finisterra / Santiago

17 Juli 2011

Finisterra / Santiago

16 Juli 2011

Santiago / Finisterra
Broer

Actief sinds 20 April 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 18996

Voorgaande reizen:

13 Juni 2011 - 20 Juli 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: